ÁSANA MĚSÍCE: HALASANA (PLUH)

Halásana – pozice pluhu, následuje v závěrečné sérii ashtanga vinyasa jógy hned po svíčce, kterou jsme si představili minule.

Protahování paží na jednu stranu a nohou na druhou, pomáhá k celkovému protažení páteře. Aby se páteř opravdu nehroutila, doporučuji lehce odtlačovat špičkami nohou podlahu/zem od těla dozadu a zároveň se od ramen vytahovat vzhůru – tím dostaneme pánev ještě o něco výš a páteř se natáhne ještě o něco více.

Pokud vám zatím tělo nedovolí dostat čšpičky na zem, vyberte si některou z modifikací uvedených níže.

Níže najdete i video, ve kterém upozorňuji na nejčastější chyby a nejzřetelnější účinky.

 

V pozici setrvejte minimálně na 5 nádechů a výdechů.

Halasanu můžete opustit postupným rolováním páteře obratel po obratli k zemi, s podporou paží na zemi – hlavu držte na zemi a nezadržujte dech.

Druhou možností je pokračovat Karnapidasanou, kterou si představíme zase příště.

Modifikace 1

halsana 1

 

 

Modifikace 2

halsana 2

 

Modifikace 3 (dlaně můžete nechat na zemi nebo prsty proplést jako v plném provedení, viz video)

halsana 3

Pavel Hub
Autor DVD Ashtanga Vinyasa jóga pro začátečníky a středně pokročilé
Autor Vánoční výzvy
Autor online/USB kurzu Od začátku správně
15 let praxe: 6.000+ lekcí, seminářů, teambuildingových akcí a jóga víkendů
Studoval s top učiteli z Evropy, USA a Indie

Mým cílem je, abyste se cítili dobře nejen "na podložce", ale taky "mimo podložku." Abyste si každý den užili naplno, bez stresu a s náladou, kterou jen tak něco nerozhází :-)
Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů