10 VĚCÍ, KTERÉ BY MÍ STUDENTI MĚLI VĚDĚT – Díl 1.

Dnes jsem přeložil první část článku, který si určitě stojí za to přečíst, ať už je vaše cvičení na jakékoliv úrovni.
Originál je k nalezení zde

Přibližně před rokem, jsem sepsala seznam věcí, které bych chtěla sdělit svým studentům. Od té doby ale studenti pokročili a tak jsem tento seznam aktualizovala, aby jim pomohl i na této nové úrovni jejich cvičení.

1. Jóga neznamená, cítit se stále dobře
Někteří lidé jsou jógou trošku intoxikováni, jakmile začnou vnímat její přínosy: méně stresu, lepší zdraví, atd. A to je skvělé. Ale jóga transformuje, neznamená to zbavit se všech nepříjemných stavů a problémů. Jóga totiž také kultivuje bystrost, která nás nutí zaměřit se na bolestivé a nepřijatelné věci týkající se našeho života, takže někdy se věci zhorší, aby nám následně mohlo být lépe.

Zapoměňte na snahu úplně se zbavit smutku, hněvu a strachu. Tyto emoce nejsou problémem – jsou darem vašeho nervového systému, který vás ochraňuje a pomáhá vám nesejít z cesty. Tím pravým problémem je, že se snažíme takové pocity popřít, překrýt nebo před nimi utéct a ve finále děláme věci ještě horšími. Obdobně:

2. Vězte, že všechna ta vaše veteš – nedostatek důvěry, kritizování, zastrašování, soudnost nebo cokoliv si přinesete na podložku – je jen veteš:
Nejde o fakt. Není skutečná. Není travlá ani spolehlivá. Se zvýšenou vnímavostí přichází schopnost vidět věci takové, jaké opravdu jsou a ne se jimi nechat polapit. Pamatujte: připustit si tuto veteš nechat ji jít a opět se zaměřit na dech/tělo, je jen otázkou cviku, stejně jako zvládnutí kterékoliv ásany.

3. Vaše podložka je jako přenosná laboratoř, ve které můžete zkoušet nové způsoby bytí, jednání a komunikace se sebou samými.
Tento malý obdélník nám umožňuje vystoupit z našeho obvyklého, autopilotem řízeného proplouvání životem. A protože esencí našeho cvičení je být si vědomý/á, a být laskavý/á, podložka je skvělým místem, kde můžete odhalit, že jste například sebekritičtí a vyzkoušet jiný přístup.

BAN zdrav problemy

4. Co procvičujte, v tom se zlepšujete
Víte, že je to pravda, pokud jde o fyzické cvičení: když poprvé vyzkoušíte novou pozici, může být docela náročná, ale když ji dostatečně dlouho opakujete, rozvíjíte potřebnou dovednost a znalost a pozice začne být jednodušší. To samé platí u návyků a přístupů ke zdraví, které vás jóga může naučit, stejně jako vám dodá odvahu je vyzkoušet. Naučit se relaxovat, být k sobě ohleduplný.
S důsledností a úsilím, jako při balancích na rukou, se tyto schopnosti stávají jednoduššími
a přirozenějšími.

5. Úsilí a lehkost jsou opravdu stejně důležité:
Někdy je méně více. Vím, že chcete být silnější a oceňuji vaši tvrdou práci a oddanost. Ale když se do pozice nasoukáte a jdete v ní tak daleko, že nemůžete dýchat nebo zůstat klidní, riskujete svou bezpečnost. A žádná pozice nestojí za natržený hamstring.

Kromě toho, většina dobré, upřímné a tvrdé práce má být založena a vykonávána na 75% vaší maximální intenzity. Často, když jen lehce ustoupíme, pracujeme ve skutečnosti tvrději a lépe a stáváme se silnějšími. Opravdu! Zkuste to.

Pavel Hub
Autor DVD Ashtanga Vinyasa jóga pro začátečníky a středně pokročilé
Autor Vánoční výzvy
Autor online/USB kurzu Od začátku správně
15 let praxe: 6.000+ lekcí, seminářů, teambuildingových akcí a jóga víkendů
Studoval s top učiteli z Evropy, USA a Indie

Mým cílem je, abyste se cítili dobře nejen "na podložce", ale taky "mimo podložku." Abyste si každý den užili naplno, bez stresu a s náladou, kterou jen tak něco nerozhází :-)
Komentáře

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů